2017 najlepszym rokiem w historii ŚwiatWyścigów.pl

Serwis ŚwiatWyścigów.pl, w pierwszym pełnym roku jako własność Media365 sp. z o.o., odnotował dwucyfrowy wzrost we wszystkich kluczowych statystykach.

Zgodnie z danymi zebranymi poprzez usługę Google Analytics – będącą wyznacznikiem standardów w swojej kategorii – strony serwisu ŚwiatWyścigów.pl zostały w minionym roku wyświetlone 410 494 razy, co stanowi wzrost o 16,44% względem 2016 roku. Liczba ta jest o 46% większa niż uzyskana w 2015 roku, a na przestrzeni ostatnich czterech lat ilość odsłon wzrosła o 314%.

Liczba unikalnych użytkowników na przestrzeni roku wyniosła 70 449, co stanowi wzrost o 48,76% względem poprzedniego roku. Nowi użytkownicy odpowiadali łącznie za 27,9% sesji. Średni czas trwania sesji został utrzymany na wysokim poziomie 1:36.

93% użytkowników serwisu stanowią mężczyźni (dane na podstawie 64% sesji), a najliczniejszą grupą wiekową są osoby w wieku 18-24 lat – 40,86% (dane na podstawie 62% sesji). Osoby w wieku 25-34 lat odpowiadają za 32% odsłon, a w wieku 35-44 lat za 20% odsłon.

Ruch mobilny przekroczył w minionym roku połowę wszystkich odwiedzin – aż 55% sesji zostało zainicjowanych na telefonach komórkowych. Użytkownicy komputerów odpowiadali za 42% wejść, a posiadacze tabletów za niespełna 3%.

Choć wciąż ponad połowa wejść została zainicjowana poprzez odnośniki w mediach społecznościowych, nieznaczne wzrósł odsetek osób wchodzących na stronę bezpośrednio (22,3%) oraz poprzez wyniki w wyszukiwarkach internetowych (18,25%).

Serwis ŚwiatWyścigów.pl kontynuuje także nacisk na wykorzystanie mediów społecznościowych – w 2017 roku uruchomiony został profil na nowej polskiej platformie TurboRebels, dedykowanej pasjonatom motoryzacji i sportu motorowego, który dołączył do tych na platformach Facebook, Twitter oraz Instagram. Liczba fanów na platformie Facebook wyniosła na koniec roku 5180, co stanowi 25-procentowy wzrost względem poprzedniego roku.

Redaktorzy serwisu ŚwiatWyścigów.pl byli obecni w minionym roku na licznych wydarzeniach, do których zaliczają się m.in. trzy weekendy Grand Prix Formuły 1, jedna tura zimowych testów F1 oraz cztery weekendy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

„Serwis ŚwiatWyścigów.pl na stałe wpisał się już w krajobraz polskich publikacji sportowych, a kontynuacja wzrostu kluczowych statystyk świadczy o zaufaniu, jakim darzą nas nasi czytelnicy” – powiedział redaktor naczelny serwisu ŚwiatWyścigów.pl Tomasz Kubiak. „Naszą misją jest tworzenie wysokiej jakości treści, które wyróżniają nas na tle branży, która w znacznej części stacza się w kierunku sensacyjności i nieczystych zagrań wobec użytkowników”.

„Nasze portfolio nadal będzie składać się z ponad 15 serii wyścigowych – wliczając najważniejsze kategorie w wyścigach samochodów turystycznych, GT i długodystansowych, samochodów jednomiejscowych, motocykli oraz rajdów. Staramy się w ten sposób zapewnić różnorodność pozwalającą zgłębić różne dyscypliny sportu motorowego, jak i zadowolić fanów konkretnych serii, miejmy nadzieję z dalszymi sukcesami”.